הוריו של סנדק למומי למברגר: הדר את ראש מח"ש מחקירת הרג אהוביה ז"ל

ישראל רובין No Comments on הוריו של סנדק למומי למברגר: הדר את ראש מח"ש מחקירת הרג אהוביה ז"ל

דרישה דחופה למשנה לפרקליט המדינה מומי למברגר להדיר את ראש מח"ש הגברת קרן בר מנחם מחקירת מותו של אהוביה סנדק ז"ל: "סיכלה את האפקטיביות של החקירה כבר מראשיתה"

משרדי המחלקה לחקירות שוטרים צילום: Renkin Fenton/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו, אשר מייצג את משפחתו של אהוביה סנדק ז"ל אשר נהרג בידי שוטרים בבנימין, פנה בדרישה דחופה למשנה לפרקליט המדינה מומי למברגר, ודרש להדיר את ראש מח"ש הגברת קרן בר מנחם מחקירת מותו של אהוביה סנדק ז"ל.

הדרישה מגיעה על רקע מכתבו של מר משה סעדה, סגן מנהל מח"ש, שנחשף בידי העיתונאי אראל סגל, בה חשף סעדה את הפגמים בחקירת מח"ש את הפרשייה ובהתנהלותה המעוררת תהיות של הגב' בר מנחם סביב החקירה.

סגן ראש מח"ש מתריע: כשלים חמורים בחקירת מות אהוביה סנדק ז"ל

בדרישה ציין עו"ד יאדו כי בעקבות תורף הדברים האמורים במכתבו של סעדה, אשר נחשפו כבר לפני מספר ימים בידי כתב הארץ ג'וש בריינר, הוא פנה במכתב לגב' בר-מנחם עם דרישה להכחשה או הבהרה "תגובת של גב' בר-מנחם התקבלה בהקדם אולם לא נאמרה בה לא הכחשה ולא ניתן הסבר". ציין עו"ד יאדו בדרישה.

עוד נכתב כי "המכתב של מר משה סעדה אליך, הוא מכתב קשה וחמור המגלה כי גברת בר מנחם סיכלה את האפקטיביות של החקירה כבר מראשיתה. כותב מר סעדה כי דוחות השוטרים הגיעו למח"ש בעיכוב של חמש שעות. כן כותב מר סעדה וזה החלק החמור של העניין כי ראש צוות החקירה התרשם כי דובר בעיכוב מכוון. חמש שעות עיכוב במסירת דוחות הפעולה אכן מקים חשד ממשי לשיבוש".

יאדו הוסיף כי החשד לשיבוש החקירה מקים עילת מעצר כלפי השוטרים "חשד זה לשיבוש מקים לפי סעיף 13 (א) לחוק המעצרים עילה למעצר בצו שופט. חשד זה מקים עילה למעצר בידי שוטר לפי סעיף 23 (א) (3) לחוק. עילת מעצר זו מצטרפת לעילת המעצר הקיימת כאן בכל מקרה לפי סעיף 23(א)(5) לחוק היות ומדובר בחשד לרצח באדישות אשר העונש בגינה הוא מאסר עולם. אין שום ספק כי חשד ממשי לשיבוש בעבירות מוות מקים עילת מעצר". נכתב.

יאדו המשיך וכתב דברים חמורים על התנהלותה של הגב' בר מנחם "הגברת בר-מנחם טרפדה את הכוונה של ראש צוות החקירה ושחררה את השוטרים אף בלא חקירה, וסיכלה ופגעה פגיעה אנושה ובלתי הדירה בחקירה. ברור לכל, כי מעשה חסר תקדים זה של שחרור בנסיבות שכאלו מהווה הפליה חריגה של נחקרים. אין גם ספק והציבור מבין זאת היטב כי ההפליה נעשתה אך ורק בשל כך שהחשודים היו שוטרים".

לסיכום דרש להדיר את בר מנחם מהחקירה "בשורה התחתונה, גברת בר מנחם סיכלה את החקירה, תוך שימוש לרעה בסמכות או לכל הפחות תוך הפעלה בלתי סבירה בעליל של סמכות ומעמד, ובמתן הנחיה בלתי רציונאלית ביחס לתכלית המצופה ממנה כראש מח"ש. עילת השחרור בהן נתלתה גברת בר מנחם הינן עילות סרק בכל מובן…. אנו מבקשים בשלב זה להדיר לחלוטין את גברת בר מנחם מהליך החקירה. לא ייתכן כי לאחר הכשלה של החקירה בנקודה ראשיתית וקריטית שלה תמשיך הגברת בר מנחם להיות מעורבת בתיק. צר לי כי חקירת ההרג של הנער מבוצעת בדרך זו בה המשטרה מעורבת בחקירת עצמה, וראש מח"ש מטרפדת את היוזמה של ראש צוות החקירה לחקור את השוטרים ואת המעצר הבלתי נמנע באמות מידה ענייניות של השוטרים".



0 תגובות